вівторок, 26 грудня 2017 р.

Іще раз про розподілення коштів "Гроші за дитиною" інклюзія

ЯК НАПРАВИТИ КОШТИ ДО ШКОЛИ

14 лютого 2017 року постановою КМУ № 88 було затверджено ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що викликало низку запитань. Усі в очікуванні надання додаткових роз"яснень фінансистами, а разом із тим, плине час. І ймовірно, що невикористані кошти, які вперше були виділені на підтримку інклюзивної освіти, по завершенню календарного року можуть повернутися в Державний бюджет. Давайте разом спробуємо розібратися з вищезазначеним документом.
"Субвенція спрямовується на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів (крім шкіл-інтернатів та навчально-реабілітаційних центрів), а саме дітям сліпим та із зниженим зором, глухим та із зниженим слухом, з тяжкими порушеннями мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушеннями опорно-рухового апарату, з порушенням розумового розвитку, із складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектру)".
"За рахунок субвенції здійснюється оплата таких видатків:
проведення (надання) додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) (додаток 1), ЩО ВИЗНАЧЕНІ ІНДИВІДУАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ РОЗВИТКУ ДИТИНИ, яка розробляється групою фахівців у складі заступника директора з навчально-виховної роботи, вчителів, асистента вчителя, практичного психолога, корекційного педагога та інших з обов’язковим залученням батьків або осіб, які їх замінюють, та затверджується директором загальноосвітнього навчального закладу"
Постає запитання: "Чи потрібно розробляти ІПР на кожного учня спеціального класу?"
Ні, не потрібно, оскільки спеціальні класи формуються за нозологічним принципом і організація навчання в них здійснюється за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, де КОРЕКЦІЙНО -РОЗВИТКОВІ ЗАНЯТТЯ ПЕРЕДБАЧЕНІ ІНВАРІАНТНОЮ ЧАСТИНОЮ НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ. Доцільним є розроблення Індивідуальної програми розвиту (ІПР) учнів спеціальних класів, петреби яких виходять за спектр послуг, які надаються в умовах спеціального класу, і організація навчання потребує додаткових адаптацій чи зміни стратегії навчання (наприклад, у спеціальному класі для дітей із затримкою психічного розвитку навчається дитина із розладами аутистичного спектра).
Разом із тим, "Освітня субвенція спрямовується на придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, обладнання, дидактичного матеріалу та особливих наочних засобів, які дають змогу виконувати дитиною індивідуальну програму її розвитку. На придбання зазначених засобів використовуються кошти в обсязі не більш як 20 відсотків загального обсягу видатків на кожну дитину певного загальноосвітнього навчального закладу, яка потребує державної підтримки".
Цілком очевидно, чому деякі директори заставляють вчителів спеціальних класів розробити ІПР на КОЖНОГО учня такого класу!!! Адже у нормативному документі йде прив"язка до ІПР без урахування особливостей організації навчання учнів спеціальних класів (що потребує уточнення і відповідної зміни у документі). Однак, оскільки є можливість використати кошти зазначеної субвенції (20%) на придбання ЗАСОБІВ КОРЕКЦІЇ, кількість учнів у спеціальних класах необхідно обліковувати і скористатися такою можливістю.
- Чи можна ввести за ці кошти посаду асистента вчителя у Штатний розпис навчального закладу? Звернімося знову до трактування норми: "За рахунок субвенції здійснюється оплата таких видатків: проведення (надання) додаткових КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИТКОВИХ ЗАНЯТЬ. Асистент вчителя забезпечує супровід дитини. Якщо, маючи відповідну освіту, він "довантажується корекційними годинами" оплата його праці (посилаючись на відповідну норму Порядку) здійснюється виключно за проведення корекційних годин.
-"Хто може проводити корекційні заняття?
Додаткові корекційно-розвиткові заняття (послуги), що визначені індивідуальною програмою розвитку дитини, проводяться (надаються) ФАХІВЦЯМИ ІЗ ЧИСЛА ПРАЦІВНИКІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ТА У РАЗІ ПОТРЕБИ - ДОДАТКОВО ЗАЛУЧЕНИМИ ФАХІВЦЯМИ, з якими загальноосвітнім навчальним закладом або відповідним органом освіти укладаються трудові договори. Таким чином, якщо психолог працює у навчальному закладі, корекційно-розвиткові заняття, які він проводить із дитиною з особливими освітніми потребами (і вони прописані в ІПР) оплачуються погодинно із зазначеної субвенції.
Якщо виникають запитання щодо фінансування, варто звертатися до фахівців, у компетенції яких вирішувати ці питання і надавати офіційні роз"яснення. А саме - фінансові управління, департамент економіки і фінансування МОН України. Це пришвидшить процес надання адресної допомоги дітям з особливими освітніми потребами
ПОСТАНОВА КМУ від 15 листопада 2017 р. № 863 ПЕРЕГЛЯНУТИ
Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

1 коментар:

  1. Запитання: якщо ІРЦ прописує дві години занять з логопедом на тиждень, це 120 хвилин, чи два заняття?

    ВідповістиВидалити