Нарада директорів ЗЗСО 27.10.2022
Оксана МОВЧАН, директор інклюзивно-ресурсного центру, взяла участь у нараді директорів закладів загальної середньої освіти на базі відділу освіти.
Тема доповіді: "Про розумне пристосування як інструмент для забезпечення фактичної рівності освітнього середовища при організації інклюзивного навчання в ЗДО ТА ЗЗСО" тут
Основні тези.В Україні є стереотип – що універсальний дизайн застосовують переважно для осіб з інвалідністю. Однак, усе, що виробляється, проєктується, впроваджується, розраховано на потреби кожної людини.
Немає якоїсь універсальної формули, стандарту забезпечення розумного пристосування, оскільки всі діти – різні, мають різні функціональні порушення й потребують різних пристосувань.
Приклади розумного пристосування в школі:
· зміна місця класу (з третього поверху на перший);
· забезпечення різних форм комунікації в класі;
· використання матеріалів у альтернативних форматах;
· надання послуги перекладу жестової мови;
· використання підйомника;
· застосування допоміжних технологій у навчанні, під час іспитів, ЗНО;
· надання учням додаткового часу під час складання контрольних робіт, ЗНО;
· використання альтернативних способів оцінювання тощо.
Розглянули актуальні робочі питання щодо впровадження інклюзивного навчання.
Також запропонувала директорам ЗЗСО елементи тренінгу для зняття бар'єрів у спілкуванні та подолання емоційного напруження. Учасникам заходу вдалося переключитися на запропонований вид роботи та ефективно включитися в тренінгові вправи.
Вправа "Подолання перешкод" (10 хв)
Мета завдання: зняття емоційного напруження, знаходження учасниками вправи способів подолання бар’єрів у спілкуванні.
Хід вправи: група з 5-6-ти учасників має стати один за одним відповідно до їх дати народження, при цьому учасники не мають права розмовляти. Обговорити, як учасникам вдалося подолати бар’єри у спілкуванні.Вправа «Шикуйся по росту» (15 хв)
Учасники стають у щільне коло, закривають очі. Завдання: вишикуватися із закритими очима за зростом. Після того як всі учасники знайдуть своє місце, дати команду відкрити очі й подивитися, що вийшло. Після вправи можна обговорити, як себе почували учасники, чи складно було виконати це завдання, чи ні.Примітка: ця гра має інші варіації. Можна дати завдання вишикуватися - звісно, не закриваючи очі - за датою народження (від 1 січня до 31 грудня без урахування року), за кольором очей (від найясніших до найтемніших), за кольором волосся тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар