понеділок, 26 грудня 2022 р.

#ГРУДЕНЬ2022

#Брошура «Набута інвалідність дитини. Поради батькам і фахівцям»

ЮНІСЕФ разом із навчально-реабілітаційним центром «Джерело» підготували брошуру «Набута інвалідність дитини. Поради батькам і фахівцям», яка містить відповіді на такі запитання:

Як оформити статус інвалідності дитини?

На яку допомогу можна розраховувати та як її отримати?

Як говорити з дитиною про інвалідність?

Де шукати психологічної підтримки?

Як облаштувати домашній та освітній простір?

Що таке інклюзивна освіта та як записати дитину до садочка та школи?

Що потрібно знати вчителям та іншим фахівцям?

Завантажуйте її за посиланням та отримуйте необхідні відповіді. тут

вівторок, 1 листопада 2022 р.

"Ефективна робота команди психолого-педагогічного супроводу"

 #МО_асистентів_вчителів_28_10_22









28 жовтня 2022 року в онлайн форматі проведено методичне об’єднання вчителів та асистентів вчителів інклюзивних класів. На засіданні була пропрацьована проблема ефективної роботи команди психолого-педагогічного супроводу. Директор інклюзивно-ресурсного центру Оксана Мовчан зупинилась на питаннях нормативної документації щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти, обговорили затвердження документації асистентів вчителів, зробили моніторинг написання ІПР.

Разом з фахівцем ІРЦ Інною Марченко розглянули питання організації роботи з командою психолого-педагогічного супроводу в закладі освіти та використання інноваційних технологій у роботі з дітьми з ООП.

Фахівець ІРЦ (вчитель-логопед) Марина Турко ознайомила учасників з використанням методів альтернативної комунікації при організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Фахівець ІРЦ (практичний психолог) Ніна Луценко акцентувала на актуальних питаннях співпраці фахівців ІРЦ з командою супроводу закладу освіти та провела тренінг із саморегуляції особистості «Чашка емоцій», який допоміг учасникам засідання познайомитися на практиці з техніками запобігання посттравматичному стресовому розладу.

На завершення зустрічі обговорили та затвердили план роботи методичного об’єднання на 2022 – 2023 н. р., зупинилися на організації самоосвіти асистентів вчителів та вирішили основні практичні проблеми.

Питання:

Тема:

Форма проведення

ПІБ відповідального

за підготовку доповіді,

виступу

1

Відкриття методичного об’єднання. Опрацювання нормативних документів щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти.

Актуальний

інструктаж

Мовчан О. О.

 

2

Обговорення та затвердження документації асистентів вчителів

Експрес - огляд

Члени МО

3

Моніторинг написання ІПР.

Експрес - огляд

Закріплений за ЗЗСО фахівець ІРЦ та асистент вчителя

4

Організація роботи з командою психолого-педагогічного супроводу в закладі освіти.

Виступ

Марченко І.О.

5

Актуальні питання співпраці фахівців ІРЦ з командою супроводу закладу освіти

Виступ

Луценко Н.М.

6

Використання інноваційних технологій в роботі з дітьми з ООП

Майстер-клас

Марченко І.О.

 

7

Використання методів альтернативної комунікації при організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

Виступ. Практичні вправи

Турко М.В.

 

8

«Чашка емоцій» Як запобігти посттравматичному стресовому розладу

Елементи тренінгу

Фахівці ІРЦ.

9

Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2022 – 2023 н. р.

Обговорення за

круглим столом

Члени МО

10

Організація самоосвіти асистентів вчителів, затвердження науково-методичних проблем.

Обговорення

Члени МО

 

11

Дискусійна панель: основні проблеми та можливі шляхи їх вирішення.

Дискусія

Всі члени МО.

 


#Публікація_в_Трибуна_Хлібороба

Від_ 27.10.22

Стаття в ТХ Марини ТУРКО, фахівця інклюзивно-ресурсного центру

#Публікація_в_Трибуна_Хлібороба

Від_ 06.10.22

Стаття в ТХ  Оксани МОВЧАН, директора інклюзивно-ресурсного центру



понеділок, 31 жовтня 2022 р.

#Акція_Смілива_гривня


СМІЛИВА ГРИВНЯ

Акція "Смілива гривня" – це благодійна ініціатива, мета якої об’єднати зусилля українців та зібрати кошти для допомоги українській армії. Із 01 серпня по 31 жовтня 2022 року проводилася благодійна акція «Смілива гривня», щоб зібрати кошти на підтримку ЗСУ та зробити свій внесок у перемогу. З метою збору коштів на допомогу ЗСУ передбачалося збір монет номіналами 10, 50 копійок, а також 1 ,2, 5 та 10 гривень. Комунальна установа «Інклюзивно – ресурсний центр» Талалаївської селищної ради разом з дітьми та батьками, працівниками відділу освіти, культури, молоді та спорту Талалаївської селищної ради активно долучилися до ініціативи Національного банку України за підтримки Міністерства освіти та науки України. Ми разом здали у відділення Ощадбанку та перерахували на рахунок фонду 146 грн., 40 коп.

Велике дякуємо усім, хто долучився до акції.






четвер, 27 жовтня 2022 р.

Нарада директорів ЗЗСО 27.10.2022


Нарада директорів ЗЗСО 27.10.2022




Оксана МОВЧАН, директор інклюзивно-ресурсного центру, взяла участь у нараді директорів закладів загальної середньої освіти на базі відділу освіти.

Тема доповіді: "Про розумне пристосування як інструмент для забезпечення фактичної рівності освітнього середовища при організації інклюзивного навчання в ЗДО ТА ЗЗСО" тут

Основні тези.
В Україні є стереотип – що універсальний дизайн застосовують переважно для осіб з інвалідністю. Однак, усе, що виробляється, проєктується, впроваджується, розраховано на потреби кожної людини.

Немає якоїсь універсальної формули, стандарту забезпечення розумного пристосування, оскільки всі діти – різні, мають різні функціональні порушення й потребують різних пристосувань.

Приклади розумного пристосування в школі:

· зміна місця класу (з третього поверху на перший);

· забезпечення різних форм комунікації в класі;

· використання матеріалів у альтернативних форматах;

· надання послуги перекладу жестової мови;

· використання підйомника;

· застосування допоміжних технологій у навчанні, під час іспитів, ЗНО;

· надання учням додаткового часу під час складання контрольних робіт, ЗНО;

· використання альтернативних способів оцінювання тощо.

Розглянули актуальні робочі питання щодо впровадження інклюзивного навчання.
Також запропонувала директорам ЗЗСО елементи тренінгу для зняття бар'єрів у спілкуванні та подолання емоційного напруження. Учасникам заходу вдалося переключитися на запропонований вид роботи та ефективно включитися в тренінгові вправи.

 Вправа "Подолання перешкод" (10 хв)

Мета завдання: зняття емоційного напруження, знаходження учасниками вправи способів подолання бар’єрів у спілкуванні.

Хід вправи: група з 5-6-ти учасників має стати один за одним відповідно до їх дати народження, при цьому учасники не мають права розмовляти. Обговорити, як учасникам вдалося подолати бар’єри у спілкуванні.

Вправа «Шикуйся по росту» (15 хв)

Учасники стають у щільне коло, закривають очі. Завдання: вишикуватися із закритими очима за зростом. Після того як всі учасники знайдуть своє місце, дати команду відкрити очі й подивитися, що вийшло. Після вправи можна обговорити, як себе почували учасники, чи складно було виконати це завдання, чи ні.

Примітка: ця гра має інші варіації. Можна дати завдання вишикуватися - звісно, не закриваючи очі - за датою народження (від 1 січня до 31 грудня без урахування року), за кольором очей (від найясніших до найтемніших), за кольором волосся тощо.