неділю, 11 березня 2018 р.

Завдання асистента вчителя- стати непотрібним дитині з ООП

За інформацією сайту "Простір змін"
АСИСТЕНТ ВЧИТЕЛЯ: помічник чи заручник документообігу.
З введенням нової посади асистента вчителя в освітній простір України виникає безліч запитань щодо організації його діяльності. На жаль, найчастіше ці запитання пов"язані не з тим, як навчити асистента надавати підтримку дитині з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання, а яку документацію він має вести, як контролювати його діяльність та ін. Бажання формалізувати діяльність - це те, що залишилося нам у спадок від старої системи. І не важливо, як працює педагог, головне, щоб у нього був річний план, місячний план, поурочний план....і т.д. 
Невдаючись до детального аналізу організаційно-педагогічних умов діяльності асистента вчителя, варто зауважити, що це дуже специфічний вид діяльності, що виявляється в системі дій, спрямованих на підтримку дитини з особливими освітніми потребами у загальноосвітньому просторі з урахуванням її індивідуальних можливостей, здібностей та інтересів. Асистент вчителя є ПОСЕРЕДНИКОМ між дитиною з особливими освітніми потребами та всіма учасниками освітнього процесу, що сприяє екологічному входженню її в шкільний колектив. Забезпечуючи супровід такій дитині, з урахіванням рівня її самостійності, підтримка асистента учителя ПОСТУПОВО ЗМЕНШУЄТЬСЯ, поступаючись місцем спілкуванню з однолітками і взаємодії з ними та вчителем класу. Одне із головних завдань асистента вчителя – підтримувати мотивацію дитини, максимально створювати ситуації успіху, збільшувати участь у колективній та груповій формі роботи, сприяти розвитку її самостійності. 
Звідси запитання - чи можна передбачити на рік вперед рівні такої підтримки, як вона буде змінюватися, коли і скільки зустрічей команди фахівців має відбутися і які питання там будуть обговорюватися?
Як засвідчує міжнародний досвід, найголовнішим документом планування роботи з дитиною, та моніторингу її досягнень є індивідуальна програма розвитку (ІПР). Вона розробляється групою фахівців, постійно переглядається і, за необхідності, коригується. 
Обов"язки асистента вчителя визначаються його посадовою інструкцією, яка має бути виписана дуже чітко з урахуванням потреб дитини та специфіки супроводу, який надається асистентом вчителя. 
Асистентом можуть використовуватися різні форми спостереження (щоденник спостереження), як інструмент вивчення динаміки розвитку учня.
На жаль, часто відбувається підміна функцій фахівців, які працюють з дитиною, зокрема, нав"язування асистенту функцій спеціального педагога. Важливо знати, що за реалізацію КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ складової індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами відповідають спеціальні педагоги (вчителі-дефектологи), які здійснюють моніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку, та рекомендують педагогам (вчителю та асистенту) необхідні адаптації та стратегії допомоги учню.
Поурочне планування обов"язково здійснюється спільно (вчитель, асистент вчителя), з обговоренням стратегій залучення дитини з особливими освітніми потребами до групової форми роботи (і що для цього необхідно), та на якому етапі уроку ефективною буде індивідуальна робота з асистентом.
Документи асистента вчителя стаття  на Педрада

Немає коментарів:

Дописати коментар