четвер, 27 лютого 2025 р.

Нарада директорів ЗО Талалаївської ТГ 27.02.2025

 Про можливості інклюзивного закладу освіти

                                                                              
                                            

Директор інклюзивно-ресурсного центру Оксана МОВЧАН 27.02.2025 року взяла участь у нараді директорів закладів освіти Талалаївської ТГ. Де висвітлила питання "Про можливості інклюзивного  закладу освіти".

Під можливостями інклюзивного закладу розуміється, що заклад у повній мірі використовує наявні в громаді ресурси (матеріально-технічне забезпечення, кадровий потенціал, безпечне середовище, безбар’єрний доступ); залучає батьків; співпрацює з фахівцями для надання додаткових послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей; створює позитивний клімат в освітньому середовищі. Тому важливо бути на крок по переду в реалізації інклюзивного навчання за всіма напрямами.


Основні тези виступу:

  • Моніторинг якості інклюзивного навчання як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти
  • Реалізація аспектів інклюзивного навчання включає напрями освітньої діяльності:
1.Освітнє середовище закладу освіти.
2. Система оцінювання результатів навчання учнів.
3. Педагогічна діяльність вчителів.
4. Управлінські процеси закладу освіти.
  • Для успішного впровадження інклюзивного навчання у закладі освіти ВАЖЛИВО орієнтуватися у нормативно-правовому забезпеченні здобуття освіти осіб з ООП. Знання нормативно правової бази – запорука коректної реалізації усіх необхідних для цього кроків та налагодження якісного освітнього процесу. Це підсилює узгодженість дій, планування та контроль за результатами.
  • Ознайомлено зі зінами у нормативно-правових документах щодо організації інклюзивного навчання, зокрема, ПОСТАНОВОЮ КМУ №1519 від 27.12.24 встановлено (набрала чинності 01.01.2025), що кошти субвенції (ПОСТАНОВА КМУ від 14.02.2017 №88 Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами), визначені розподілом, спрямовуються виключно на оплату праці фахівців за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) для осіб з особливими освітніми потребами.
  • Внесено зміни в ТИПОВИЙ перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти (зі змінами від 27.11.2024 №1671)
  • Якісний менеджмент і стратегічне планування закладу освіти
  • Складові управління процесом впровадження інклюзії у закладі: планування, управління та комунікація, формування структур для надання послуг інклюзивної освіти, організація освітнього процесу.
  • Проаналізовані зміни до документації закладу освіти у зв’язку з відкриттям інклюзивного класу.
  • Документація адміністрації закладу освіти з інклюзивним навчанням, відповідно до ПОРЯДКУ від 15.09.2021 №957 (зі змінами).
  • Доступна інформаційна і матеріально-технічна база та інфраструктура
  • Достатнє кадрове забезпечення, підготовлений персонал
  • Батьки — учасники процесу створення інклюзивного середовища
  • Щодо повторного курсу навчання

                                             


Немає коментарів:

Дописати коментар