Інклюзивне навчання

План заходів щодо впровадження інклюзивного навчання № 34 від 01.03.2016

ПОЛОЖЕННЯ про  консиліум психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах ПЕРЕГЛЯНУТИ

Нормативно-правова база впровадження інклюзивного навчання в ЗЗСО



  1. Конституція України.
  2. Закон України „Про освіту” (№2145-VIII від 05.09.2017);
  3. Закон України „Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу”(№2442-17 від 06.07.2010) 
  4. Закон України „Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів” (№4213-VI від 22.12.2011) 
  5. Указ Президента України №926/2010 від 30 вересня 2010 р. „Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”
  6. План заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року (Розпорядження Кабінету Міністрів України №1482-р від 03.12.2009) 
  7. План дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки (Наказ Міністерства освіти і науки України №855 від 11.09.2009) 
  8. Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009-2015 роки „Безбар’єрна Україна” (Постанова Кабінету Міністрів України №784 від 29.07.2009 із змінами) 
  9. Введення навчального предмету „Українська жестова мова” та внесення змін до Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (Наказ Міністерства освіти  і науки України №852 від 11.09.2009) 
  10. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (Постанова Кабінету Міністрів України №872 від 15.08.2011) тут
  11. Про запровадження навчальної дисципліни „Основи інклюзивної освіти” (Лист Міністерства  освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-456 від 18.06.2012)
  12. Положення про спеціальні класи для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, у загальноосвітніх навчальних закладах (Наказ Міністерства освіти і науки України №1224 від 09.12.2010, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за №1412/18707.) (режим доступу:  http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE18707.html);
  13. Інструктивно-методичний лист „Організація навчально-виховного процесу  в умовах інклюзивного навчання” (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-384 від 18.05.2012)
  14. Інструктивно-методичний лист „Організація психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання” (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1/9-529 від 26.07.12) 
  15. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16.08.2012 р. №920 „Про затвердження Положення про навчально-реабілітаційний центр”.
  16. Накази МОН України від 11 вересня 2009 р. №855; від 21 грудня 2009 р. №1153 та відповідні накази управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації від 07.12.2009 р. №464, від 29.12.2009 р. №496;від 24.09.2012 р. №393.
  17. Наказ МОНмольспорту України від 13.04.2011 р. №329 „Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти”.
  18. Лист МОН України від 13.08.2014 №1/9-413 „Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку”.
  19. Наказ МОН України від 28.01. 2014 №80 „Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку для початкової школи”. Втратив чинність
  20. Наказ Міністерства освіти і науки України від 15.07.2014 № 828 «Про внесення змін у додатки 1-13 до наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2014 № 80»
  21. Лист МОН України від 25.06.2014 р. №1/9-335 „Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014-2015 навчальний рік”.
  22. Лист МОН України від 11.06.2014 р. №1/9-303 „Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014-2015 навчального року”.
  23. Закон України від 05.06 2014 № 1324-VII „ Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання”.
  24. Перелік навчальних програм і підручників (за нозологіями) рекомендованих МОНУ у 2016-2017 н.р тут
  25. Перелік навчальної літ-ри для дошкільних навчальних закладів у 2015-2016 н.р тут
  26. Про сучані підходи до навчально-виховного процесу дітей з ООП лист МОНУ від 10.01.17 № 1/9-2
  27. Лист МОНУ від 12.07.2017 №1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освтніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 навчальному році» переглянути

  28.  На сайті Мінсоцполітики у рубриці «Інвалідність»/реабілітація осіб з інвалідністю розміщена методична література з питань соціальної реабілітації дітей з інвалідністю та комплекси вправ за нозологіями (порушеннями). переглянути 

  29. Наказ МОНУ від 21.07.2017 №1081 «Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)» переглянути Втратив чинність

  30. Лист МОНУ №1/9-362 від 03.07.2017 «Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017-2018 навчальному році». Зазначений Перелік розміщено на сайтах: www.mov.gov.ua imzo.gov.ua  

  31. Закон України від 23.05.17 №2053-VIII  «Про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг». переглянути 

  32.  Лист  МОНУ від 07.06.2017 №1/9-315 "Про структуру навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 навчальному році" переглянути

  33.  Лист Міністерства освіти і науки України  від 25.06.2014 № 1/9-335 «Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 навчальний рік»)

  34. Постанова  Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88 «Пpo затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» переглянути 

  35.  Постанова Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2016 р. за № 671 «Пpo внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» ПЕРЕГЛЯНУТИ 

  36. Організація навчально-виховного процесу учнів з інтелектуальними порушеннями здійснюється відповідно до методичного листа МОН від 13.08.2014 № 1/9-413. переглянути

  37. Веб-сайт МОН  рубрика «Освіта дітей з особливими потребами» 

  38. Лист МОН України  від 13.06.2017 № 1/9-322 «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році» переглянути

  39. Постанова КМУ “Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах ” № 588 09.08.2017 переглянути 

  40. Лист МОНУ від 19.09.21017 №1/11-9320 "Про організацію корекційно-розвиткової роботи з дітьми із порушеннями слуху, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах" переглянути 
  41. Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.07.2017 року №1081 «Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)». переглянути

  42. Лист Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації від 04.08.2017 №13-10/7954 «Про впровадження моделі комплексної реабілітації осіб з  інвалідністю, дітей з інвалідністю». переглянути
  43. ПОСТАНОВА КМУ від 15 листопада 2017 р. № 863 ПЕРЕГЛЯНУТИ Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання  державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
  44. Наказ МОН України №90 від 01.02.2018 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205" (визначає 1 ставку асистента вчителя) ПЕРЕГЛЯНУТИ

2018-2019 навчальний рік

  1. Наказ МОНУ від 03.05.2018 № 447 "Про затвердження Примірного переліку обладнання для оснащення кабінетів ІРЦ"
  2. Постанова КМУ від 21.02.2018 № 88 "Про деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з ООП"
  3. Закон України від 05.06.2014 №1324-VII "Про внесення змін  до деяких законів України "Про освіту" щодо організації інклюзивного навчання"
  4. Закон України   від 23.05.2017 № 2053-VIII "Про  внесення змін до ЗУ  "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з ООП до освітніх послуг".
  5. Наказ МОНУ від 12.01.16  № 8 " Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в ЗНЗ"
  6. Постанова КМУ від 21.08.13 № 607 "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з ООП"
  7. Наказ МОНУ від 23.04.2018 №414 "Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів психофізичного розвитку дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних  та спеціальних класах закладів ЗЗСО"
  8. Наказ МОНУ від 01.02.2018 №90 "Про внесення змін до наказу МОНУ від 06.12.2010 №1205"
  9. Наказ МОНУ від 06.02.2015 №104/52 "Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у ДНЗ"
  10. Лист МОНУ від 18.05.2012 № 1/9-384 "Про організацію інклюзивного навчання у ЗНЗ "
  11. Лист МОНУ від 03.07.2018 "1/9-415 "Щодо вивчення в ЗЗСО навчальних предметів в 2018-2019 н.р."
  12. Лист МОНУ від 06.08.2018 № 1/9-485 "Організаційно-методичні засади освітнього процесу у спеціальних закладах освіти у 2018-2019 навчальному році"
  13. Постанова КМУ  від 21.02.2018 №87 "Про затвердження державного стандарту початкової освіти"
  14. Наказ МОНУ від 26.07.2018 № 816 " Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями"
  15. Наказ МОНУ від 26.07.2018 №813 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
  16. Наказ МОНУ від 12.06.2018 №627 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами", зі змінами наказ МОНУ від 26.07.2018 №815
  17. Наказ МОНУ від 21.06.2018 №668 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
  18. Відповідно до Листа МОНУ від 06.08.2018 № 1/9-485 "Організаційно-методичні засади освітнього процесу у спеціальних закладах освіти у 2018-2019 навчальному році" оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями здійснюється за "Критеріями оцінювання навчальних досягнень унів початкової школи з інтелектуальними порушеннями" Чеботарьова О.В, Блеч Г.О.
  19. Наказ МОНУ від 22.03.2018 №271  "Про примірний перелік корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних закладів освіти" 
  20. Наказ МОНУ від 08.06.2018 №609 "Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в ЗЗСО та ЗДО" 
  21. Наказ МОНУ від 25.06.2018 №693 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти I ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
  22. Наказ МОНУ від 26.07.2018 №814 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти I ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
  23. Лист  МОНУ від 19.04.2018 № 1/11-4261 "Щодо доплати за роботу в інклюзивних класах"
  24. Постанова КМУ від 14.02.2018 № 72 "Про внесення змін у додаток до постанови КМУ від 25.08.2004 №1096" (про доплати)
  25. Наказ МОНУ від 23.03.2018 №283  “Про затвердження Методичних рекомендацій щодоорганізації освітнього простору Нової української школи”
  26. Закон України "Про освіту" від 06.09.2018, зміни
  27. Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.04.2012 р. № 1/9-245″Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах”
  28. Лист МОН від 27.08.2018 №1/11-9110 “Про Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами у 2018/2019 навчальному році” 
  29. Лист МОНУ від 05.06.2018 №1/9-367 "Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки  особам з особливими освітніми потребами 2018 році"

Щодо посади асистента вчителя

  1. Посада „Асистент вчителя інклюзивного навчання” внесена у Державний Класифікатор професій за ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (Наказ Держспоживстандарту №327 від 28.07.2010) 
  2. Посада асистента вчителя передбачена „Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів”, затвердженими Наказом МОНмольспорту України №1205 від 06.12.2010 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.12.2010 р. за №1308/18603 
  3. Посада „Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням” внесена у Перелік педагогічних та науково-педагогічних працівників доповнений, чим забезпечено конституційні права і державні гарантії педагогічним працівникам, які працюватимуть у ЗНЗ з інклюзивним навчанням на посаді асистента вчителя, передбачені для педагогічних працівників, працюючих з дітьми, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку (Постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 р. „Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України №346 від 14.04.1997 р. та №963 від 14.06.2000 р.”) 
  4. Постанова КМУвід  №479 ПРо внесення змін до деяких законів тут  
  5. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28.09.2012 №1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням».
  6.  Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.09.2012 №1/9-675 щодо посадових обов’язків та орієнтовної кваліфікаційної характеристики асистента вчителя в класі 
  7. Наказ МОН України №90 від 01.02.2018 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205" (визначає 1 ставку асистента вчителя) ПЕРЕГЛЯНУТИ








Немає коментарів:

Дописати коментар