План заходів щодо впровадження інклюзивного навчання № 34 від 01.03.2016
ПОЛОЖЕННЯ про консиліум психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах ПЕРЕГЛЯНУТИ
Нормативно-правова база впровадження інклюзивного навчання в ЗЗСО
- Конституція України.
- Закон України „Про освіту” (№2145-VIII від 05.09.2017);
- Закон України „Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу”(№2442-17 від 06.07.2010)
- Закон України „Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів” (№4213-VI від 22.12.2011)
- Указ Президента України №926/2010 від 30 вересня 2010 р. „Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”
- План заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року (Розпорядження Кабінету Міністрів України №1482-р від 03.12.2009)
- План дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки (Наказ Міністерства освіти і науки України №855 від 11.09.2009)
- Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009-2015 роки „Безбар’єрна Україна” (Постанова Кабінету Міністрів України №784 від 29.07.2009 із змінами)
- Введення навчального предмету „Українська жестова мова” та внесення змін до Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (Наказ Міністерства освіти і науки України №852 від 11.09.2009)
- Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (Постанова Кабінету Міністрів України №872 від 15.08.2011) тут
- Про запровадження навчальної дисципліни „Основи інклюзивної освіти” (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-456 від 18.06.2012)
- Положення про спеціальні класи для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, у загальноосвітніх навчальних закладах (Наказ Міністерства освіти і науки України №1224 від 09.12.2010, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за №1412/18707.) (режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE18707.html);
- Інструктивно-методичний лист „Організація навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання” (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-384 від 18.05.2012)
- Інструктивно-методичний лист „Організація психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання” (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1/9-529 від 26.07.12)
- Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16.08.2012 р. №920 „Про затвердження Положення про навчально-реабілітаційний центр”.
- Накази МОН України від 11 вересня 2009 р. №855; від 21 грудня 2009 р. №1153 та відповідні накази управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації від 07.12.2009 р. №464, від 29.12.2009 р. №496;від 24.09.2012 р. №393.
- Наказ МОНмольспорту України від 13.04.2011 р. №329 „Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти”.
- Лист МОН України від 13.08.2014 №1/9-413 „Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку”.
- Наказ МОН України від 28.01. 2014 №80 „Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку для початкової школи”. Втратив чинність
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 15.07.2014 № 828 «Про внесення змін у додатки 1-13 до наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2014 № 80»
- Лист МОН України від 25.06.2014 р. №1/9-335 „Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014-2015 навчальний рік”.
- Лист МОН України від 11.06.2014 р. №1/9-303 „Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014-2015 навчального року”.
- Закон України від 05.06 2014 № 1324-VII „ Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання”.
- Перелік навчальних програм і підручників (за нозологіями) рекомендованих МОНУ у 2016-2017 н.р тут
- Перелік навчальної літ-ри для дошкільних навчальних закладів у 2015-2016 н.р тут
- Про сучані підходи до навчально-виховного процесу дітей з ООП лист МОНУ від 10.01.17 № 1/9-2
- Лист МОНУ від 12.07.2017 №1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освтніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 навчальному році» переглянути
На сайті Мінсоцполітики у рубриці «Інвалідність»/реабілітація осіб з інвалідністю розміщена методична література з питань соціальної реабілітації дітей з інвалідністю та комплекси вправ за нозологіями (порушеннями). переглянути
Наказ МОНУ від 21.07.2017 №1081 «Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)» переглянути Втратив чинність
Лист МОНУ №1/9-362 від 03.07.2017 «Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017-2018 навчальному році». Зазначений Перелік розміщено на сайтах: www.mov.gov.ua imzo.gov.ua
Закон України від 23.05.17 №2053-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг». переглянути
Лист МОНУ від 07.06.2017 №1/9-315 "Про структуру навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 навчальному році" переглянути
Лист Міністерства освіти і науки України від 25.06.2014 № 1/9-335 «Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 навчальний рік»)
Постанова Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88 «Пpo затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» переглянути
Постанова Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2016 р. за № 671 «Пpo внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» ПЕРЕГЛЯНУТИ
Організація навчально-виховного процесу учнів з інтелектуальними порушеннями здійснюється відповідно до методичного листа МОН від 13.08.2014 № 1/9-413. переглянути
Веб-сайт МОН рубрика «Освіта дітей з особливими потребами»
Лист МОН України від 13.06.2017 № 1/9-322 «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році» переглянути
Постанова КМУ “Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах ” № 588 09.08.2017 переглянути
- Лист МОНУ від 19.09.21017 №1/11-9320 "Про організацію корекційно-розвиткової роботи з дітьми із порушеннями слуху, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах" переглянути
Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.07.2017 року №1081 «Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)». переглянути
- Лист Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації від 04.08.2017 №13-10/7954 «Про впровадження моделі комплексної реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю». переглянути
- ПОСТАНОВА КМУ від 15 листопада 2017 р. № 863 ПЕРЕГЛЯНУТИ Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
- Наказ МОН України №90 від 01.02.2018 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205" (визначає 1 ставку асистента вчителя) ПЕРЕГЛЯНУТИ
2018-2019 навчальний рік
- Наказ МОНУ від 03.05.2018 № 447 "Про затвердження Примірного переліку обладнання для оснащення кабінетів ІРЦ"
- Постанова КМУ від 21.02.2018 № 88 "Про деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з ООП"
- Закон України від 05.06.2014 №1324-VII "Про внесення змін до деяких законів України "Про освіту" щодо організації інклюзивного навчання"
- Закон України від 23.05.2017 № 2053-VIII "Про внесення змін до ЗУ "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з ООП до освітніх послуг".
- Наказ МОНУ від 12.01.16 № 8 " Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в ЗНЗ"
- Постанова КМУ від 21.08.13 № 607 "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з ООП"
- Наказ МОНУ від 23.04.2018 №414 "Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів психофізичного розвитку дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів ЗЗСО"
- Наказ МОНУ від 01.02.2018 №90 "Про внесення змін до наказу МОНУ від 06.12.2010 №1205"
- Наказ МОНУ від 06.02.2015 №104/52 "Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у ДНЗ"
- Лист МОНУ від 18.05.2012 № 1/9-384 "Про організацію інклюзивного навчання у ЗНЗ "
- Лист МОНУ від 03.07.2018 "1/9-415 "Щодо вивчення в ЗЗСО навчальних предметів в 2018-2019 н.р."
- Лист МОНУ від 06.08.2018 № 1/9-485 "Організаційно-методичні засади освітнього процесу у спеціальних закладах освіти у 2018-2019 навчальному році"
- Постанова КМУ від 21.02.2018 №87 "Про затвердження державного стандарту початкової освіти"
- Наказ МОНУ від 26.07.2018 № 816 " Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями"
- Наказ МОНУ від 26.07.2018 №813 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
- Наказ МОНУ від 12.06.2018 №627 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами", зі змінами наказ МОНУ від 26.07.2018 №815
- Наказ МОНУ від 21.06.2018 №668 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
- Відповідно до Листа МОНУ від 06.08.2018 № 1/9-485 "Організаційно-методичні засади освітнього процесу у спеціальних закладах освіти у 2018-2019 навчальному році" оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями здійснюється за "Критеріями оцінювання навчальних досягнень унів початкової школи з інтелектуальними порушеннями" Чеботарьова О.В, Блеч Г.О.
- Наказ МОНУ від 22.03.2018 №271 "Про примірний перелік корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних закладів освіти"
- Наказ МОНУ від 08.06.2018 №609 "Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в ЗЗСО та ЗДО"
- Наказ МОНУ від 25.06.2018 №693 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти I ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
- Наказ МОНУ від 26.07.2018 №814 "Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти I ступеня для дітей з особливими освітніми потребами"
- Лист МОНУ від 19.04.2018 № 1/11-4261 "Щодо доплати за роботу в інклюзивних класах"
- Постанова КМУ від 14.02.2018 № 72 "Про внесення змін у додаток до постанови КМУ від 25.08.2004 №1096" (про доплати)
- Наказ МОНУ від 23.03.2018 №283 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодоорганізації освітнього простору Нової української школи”
- Закон України "Про освіту" від 06.09.2018, зміни
- Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.04.2012 р. № 1/9-245″Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах”
- Лист МОН від 27.08.2018 №1/11-9110 “Про Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами у 2018/2019 навчальному році”
- Лист МОНУ від 05.06.2018 №1/9-367 "Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами 2018 році"
Щодо посади асистента вчителя
- Посада „Асистент вчителя інклюзивного навчання” внесена у Державний Класифікатор професій за ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (Наказ Держспоживстандарту №327 від 28.07.2010)
- Посада асистента вчителя передбачена „Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів”, затвердженими Наказом МОНмольспорту України №1205 від 06.12.2010 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.12.2010 р. за №1308/18603
- Посада „Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням” внесена у Перелік педагогічних та науково-педагогічних працівників доповнений, чим забезпечено конституційні права і державні гарантії педагогічним працівникам, які працюватимуть у ЗНЗ з інклюзивним навчанням на посаді асистента вчителя, передбачені для педагогічних працівників, працюючих з дітьми, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку (Постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 р. „Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України №346 від 14.04.1997 р. та №963 від 14.06.2000 р.”)
- Постанова КМУвід №479 ПРо внесення змін до деяких законів тут
- Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28.09.2012 №1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням».
- Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.09.2012 №1/9-675 щодо посадових обов’язків та орієнтовної кваліфікаційної характеристики асистента вчителя в класі
- Наказ МОН України №90 від 01.02.2018 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205" (визначає 1 ставку асистента вчителя) ПЕРЕГЛЯНУТИ
Немає коментарів:
Дописати коментар