вівторок, 30 березня 2021 р.

На хвилі обізнаності

Участь у конференції







Сьогодні директор та фахівці КУ "ІРЦ" Талалаївської селищної ради долучилися до науково-практичної конференції на тему: "Від експертів професіоналам: сучасний погляд на принципи корекційної роботи з дітьми з РАС та ефективної взаємодії з їх родинами". Онлайн конференція організована швейцарською фармацевтичною компанією ASINO в Україні у рамках соціального проєкту "Твій безмежний світ". Захід приурочений до Всесвітнього дня поширення інформації щодо проблем аутизму, що відзначається щорічно 2 квітня, з метою надання різносторонньої допомоги людям з розладами аутистичного спектру, а також сприяння розповсюдженню інформації про аутизм серед медичних працівників, педагогів та батьків.



Акція "Одягни щось блакитне 2 квітня"

 2 квітня день поширення інформації про аутизм




Уперше про проблему аутизму заговорили всього близько 65 років тому. З 2008 року 2 квітня визначають Світовий день поширення інформації про аутизм. Ця дата, запроваджена рішенням Генеральної Асамблеї ООН від 18 грудня 2007 року з метою привернення світової уваги до дітей та дорослих, які страждають від аутизму. За останніми даними, нині у світі живе близько 670 мільйонів людей, які стражадають на аутизм.
Аутизм (від латинського «autos» - «сам») - таке порушення розвитку, при якому відзначається труднощі у формуванні соціальних контактів із зовнішнім світом і іншою людиною і позначає цілий комплекс психічних і поведінкових розладів. Існує кілька версій виникнення цього порушення , але жодна з них повністю не доведена.
Частота поширення аутизму в світі коливається від 40 до 45 випадків на 10 тисяч новонароджених.
Симптоми аутизму можна виявити вже в перші місяці життя дитини. В аутичних дітей порушується «комплекс пожвавлення», характерний для немовлят, які нормально розвиваються. Така дитина слабо реагує на світло, на звук брязкальця. Набагато пізніше своїх однолітків вона починає впізнавати матір. Але, навіть упізнавши її, вона не тягнеться до неї, не посміхається, не реагує на її погляд. Для неї характерний нерухомий погляд «крізь» людину, вона не відгукується на своє ім'я.
У такої дитини часто спостерігаються рухові стереотипи: вона може годинами розгойдуватися в колясці або в ліжечку, одноманітно розмахувати руками, тривалий час видавати одні й ті ж звуки.
В більш старшому віці аутичні діти здаються відчуженими, байдужими до навколишнього. Найчастіше вони уникають прямого (очі в очі) погляду, і навіть якщо дивляться на людину в упор, то просто розглядають окремі частини обличчя або деталі одягу. Такі діти зазвичай уникають контактів з оточуючими людьми.
Від колективної гри аутичні діти відмовляються, надаючи перевагу індивідуальній грі на самоті. Причому вони можуть одержимо роками грати в одну й ту ж гру, малювати одні й ті ж малюнки. У деяких дітей гра відсутня зовсім, і розвиток затримується на стадії елементарного маніпулювання якимсь предметом.
Для аутичних дітей властиво відставання в розвитку мовлення (хоча зрідка зустрічаються і протилежні випадки). Важливо відзначити, що цей недолік вони навіть і не намагаються компенсувати жестами, мімікою, на відміну від дітей із затримкою мовного розвитку, але без порушення спілкування. Якщо особливих відхилень у розвитку мови немає, дитина все одно не використовує її повною мірою як засіб комунікації, йому важко підтримувати розмову з іншими людьми. Часто її мовлення представляє серію монологів.
Якщо аутична дитина і володіє фразовим мовленням, у неї, як правило, відсутній займенник «Я». Поняття « Я» чуже цим дітям. Вони говорять про себе в 2- ій чи 3 - ій особі, як роблять це оточуючі по відношенню до них. Крім того, їх мовлення неосмислене. Оскільки механічна пам'ять у таких дітей, як правило, добре розвинена, вони надовго запам'ятовують окремі висловлювання, іноді дуже розумні, дорослі, не відповідають віку і рівню розвитку. Вони автоматично повторюють фрази, які їм сподобалися, приводячи в захоплення батьків. Аутичні діти, як правило, ні до кого не звертаються з прямими запитаннями, ухиляються від прямих відповідей на питання.
Аутизм не завжди супроводжується зниженням інтелекту. Аутисти можуть бути обдарованими і проявляти успішність в окремих областях: володіти абсолютним музичним слухом, відмінно грати в шахи, малювати, рахувати.
У народі це захворювання іноді називають «хворобою геніїв». Доказом є той факт, що до 20% провідних програмістів Microsoft- аутисти. Кажуть, аутистами були Альберт Ейнштейн, Ісаак Ньютан, Імануїл Кант, Ганс Крістіан Андерсен, Леонардо да Вінчі та інші знамениті люди.
Батьки аутичних дітей нерідко звертаються за допомогою до фахівців лише після того, як порушення в розвитку і поведінці дитини стають очевидними для всіх. Але до постановки остаточного діагнозу іноді проходить ще не один рік. Необхідно пам'ятати, що неправильна поведінка швидко переходить в звичку, тому не потрібно чекати.
Батьки повинні пам'ятати, що діти з аутизмом - це «особливі» діти, і не чекати, що зміни з'являться дуже швидко, перші результати можуть бути помічені через місяць, а то й через рік. Тому, чим раніше буде надана дитині допомога, тим більше шансів на успіх.
Аутизм - це не вирок, це всього лише діагноз, своєчасне визначення якого в більшості випадків допомагає вчасно розпочати процеси реабілітації і адаптації.
Якщо батьків щось насторожує в поведінці дітей, необхідно звернутися за допомогою до фахівців, які дадуть відповідні рекомендації і при необхідності визначать умови виховання та навчання дитини, щоб допомогти їй адаптуватися в суспільстві. Працюючи з аутичними дітьми, спеціалісти та батьки спільними зусиллями можуть розвинути їх уяву, навчити ефективним способам спілкування з однолітками, а значить, і адаптувати дитину до умов навколишнього світу.

понеділок, 29 березня 2021 р.

Онлайн конференція

Конференція "Від експертів професіоналам: сучасний погляд на принципи корекційної роботи з дітьми з РАС та ефективної взаємодії з їх родинами" ПРОГРАМА

 В очікуванні передового досвіду...


 

пʼятниця, 12 березня 2021 р.

Новорічне диво (Спогади зустріч 2021 року)

Перегортаючи проведені заходи, мимоволі навіялись теплі спогади про новий рік, подарунки.... а ось так новорічне свято зустрічали наші вихованці... 

Новий рік – час чудес, свято радості, щастя та очікування чогось нового та неймовірного. Ялинка, подарунки, здійснення мрій, святковий настрій – із такими словами у більшості людей асоціюється новорічне диво.

В комунальну установу «Інклюзивно – ресурсний центр» Талалаївської селищної ради завітало «Новорічне диво». Всі діти з нетерпінням чекали цього дня, коли до них у гості прийде чарівна Новорічна казка. Для всіх діток, які відвідують ІРЦ був проведений тиждень новорічних див. В полон радості та сміху захоплювали діток цікаві завдання – змагання такі як: «Прикрась ялинку», «Закинь м’ячик у ворота», «Новорічна сніжинка», складання пазлу «Новорічні пригоди», майстер-клас «Прикраси на ялинку» та написання листа Діду Морозу. Діти отримали багато позитивних емоцій та незабутніх вражень, проявляли спритність, увагу, ерудованість у конкурсах. Не обійшлося і без солодощів від Дідуся Мороза.

 Сподіваємося, що святковий настрій у дітей залишиться надовго!

 

Методичне об’єднання фахівців з інклюзивної освіти

 "Всі шкільні проблеми стоять і перед сім'єю, усі труднощі, які виникають у складному процесі шкільного виховання, сягають своїм корінням у сім'ю"

                                                                              В.О. Сухомлинський

11 березня 2021 року, на базі «Інклюзивно-ресурсного центру» Талалаївської селищної ради відбувся семінар-практикум з елементами тренінгу за участі асистентів вчителів Талалаївського та Плугатарського закладів загальної середньої освіти та фахівців «ІРЦ».

Учасників зібрання привітала директор КУ «ІРЦ» Оксана МОВЧАН, яка  зупинилася на  кроках до залучення батьків до освітнього процесу, наголосила на інформативній бесіді з батьками та важливому зв’язку «дім-заклад освіти», а також окреслила важливість командної роботи, фахової підтримки.

Асистенти вчителів розповіли з власного досвіду про форми і методи роботи з батьками дітей з особливими потребами.

Під час семінару також розглядались питання про звільнення від ДПА учнів з ООП, опрацьовувались проблемні моменти, які виникають під час виконання асистентом вчителя своїх посадових обов’язків.

Фахівці ІРЦ провели практичне ознайомлення з методичними посібниками, які є у вільному доступі у бібліотеці Талалаївського і Плугатарського ЗЗСО.

Цікаве та «особливе» практичне заняття з елементами тренінгу «На роботу як на свято. Толерантність починається з педагога» провела з учасниками семінару практичний психолог Ніна ЛУЦЕНКО. Тренінг був направлений на подолання професійного вигорання, розвитку професійної самосвідомості педагогів, формуванню толерантного ставлення до дітей, інших людей, гармонізації взаємин в колективі.

Цікавим та практичним було обговорення питання застосування вправ та ігор для розвитку мислення у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Вчитель-дефектолог «ІРЦ» Ніна ЛУЦЕНКО поділилась досвідом роботи з корекції навчальної діяльності у дітей молодшого шкільного віку.

На закінчення семінару-практикуму всі учасники мали можливість за чашкою теплого чаю обговорити окремі питання щодо організації навчального процесу дітей з особливими освітніми потребами.

Фахівці КУ «ІРЦ» Талалаївської селищної ради










пʼятниця, 15 січня 2021 р.

 



Неуважні діти і дистанційне навчання 

Поради психолога батькам, чиї діти змушені вчитися дистанційно під час карантину. 

У період карантину діти змушені залишатися вдома і вчитися дистанційно. Батькам буває важко змусити дітей вчитися. Особливі труднощі відчувають батьки дітей з синдромом дефіциту уваги з гіперактивністю (СДУГ) або просто занадто непосидючих дітей. Їм тепер доводиться не тільки виконувати роботу по дому і проводити час з дитиною, а й допомагати їй у навчанні. 
Якщо ви перебуваєте в подібній ситуації і змушені поєднувати ролі домогосподарки, няні і вчителя для дитини, вам можуть допомогти наступні поради. 
Складіть щоденний розклад для дитини. Роздрукуйте його і повісьте так, щоб дитина постійно могла його бачити. Дайте дитині годинник, щоб вона могла стежити за часом. Це організує її і допоможе дотримуватися розкладу. 
Розклад має включати в себе перерви для фізичних вправ. Після таких перерв дитина краще концентрується на навчанні й менше відволікається. 
Зосередьтеся на виконанні навчальних завдань, а не на тому, щоб проводити за навчанням певну кількість часу. Поставте дитині мету: розв'язати всі приклади в параграфі або прочитати 10 сторінок книги. Не змушуйте дитину проводити за підручниками певну кількість часу. Коли ви поставите їй конкретну навчальну мету, вона буде більш мотивованою: якщо вона зробить все завдання швидше, вона зможе пограти або зайнятися чимось цікавим. 
Переконайтеся в тому, що дитина спить достатньо часу. Слідкуйте не тільки за тривалістю сну, але і контролюйте час, коли вона лягає спати і прокидається. Дитина повинна прокидатися в один і той же час - тоді ввечері вона буде втомлюватися і раніше лягати спати. Не варто змушувати дитину спати вдень - це порушить цикли її сну. 
Якщо ви привчите дитину прокидатися в один і той же час - вона не буде страждати від безсоння. Дитина не повинна нічим займатися, лежачи в ліжку перед сном (винятком може бути тільки читання). Ні в якому разі не можна дозволяти їй користуватися смартфоном у ліжку. Тримайте всі мобільні телефони та зарядні пристрої в іншій кімнаті. 
Якщо дитина погано поводиться, ви повинні встановити для неї швидкі і чіткі наслідки. Покарання має бути не надто суворим і недовгим: наприклад, ви можете заборонити дитині користуватися мобільним телефоном протягом години, максимум - до кінця дня. 
Переконайтеся, що у дитини є постійне місце для навчання. Виділіть їй стіл або парту. Дайте дитині все приладдя, необхідне їй для навчання. Це сформує у дитини корисну звичку. Якщо вона звикне вчити уроки в одному і тому ж місці, у неї виникне менше труднощів з навчанням, оскільки середовище буде для неї знайомим, її будуть оточувати одні й ті ж звуки. Це один з ключових принципів теорії навчання. 
Позитивне підкріплення добре допомагає мотивувати дитину. Якщо дитина самостійно виконує всі завдання, у якості винагороди можна купити їй іграшку, виділити більше часу на ігри або дати певні інші привілеї. 
Виконувати роль вчителя для дитини під час карантину - непросте завдання. Дотримуйтесь зазначених рекомендацій - і ви зможете впоратися з нею якнайкраще.

середа, 13 січня 2021 р.

 


До уваги батьків для самостійної роботи з дітьми!
Ранній розвиток. Для підготовки до школи та ЗДО.

Хочете, щоб ваша дитина почувалася впевнено і радісно зустріла новий етап життя?
Посібники серії "365 днів до Нової української школи" не переобтяжують знаннями, а розвивають природну допитливість, вчать міркувати, творчо мислити, тренують дрібну моторику - комплексно забезпечують надійну основу для подальшого успіху.
Детальніше можна ознайомитися на сайті за покликанням: https://www.ranok.com.ua/info-365-dniv-do-nush-veseli-palqchiki-zoshit-dlya-pidgotovki-ruki-ditini-do-pisqma-24595.html


Пропонуємо батькам для користування навчальні матеріали та практичні завдання для самостійної роботи з дітьми, що є доступними та максимально зрозумілими для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, а також дітей з інтелектуальними порушеннями, дітей із синдромом Дауна та розладами аутистичного спектру. Використовуються в системі корекційних занять фахівцями ІРЦ, асистентами вчителя інклюзивної форми навчання.
Потрібно увійти на сайт. Освіта.UA. Розділ: розвиток дитини за покликанням: