вівторок, 19 січня 2016 р.

Заїкання

Формування чіткого мовлення

Результат пошуку зображень за запитом "картинки логопедичні"
Правила мовлення
  1. Коли говориш, дивися в очі співрозмовника. Це допоможе подолати збентеження.
  2. Стеж, щоб під час мовлення не було емоційного напруження.
  3. Перед тим, як почати говорити, подумай, що ти хочеш сказати.
  4. Перед мовленням вдихни, потім починай говорити –плавно, на видиху.
  5. Повітря витрачай в основному на голосні звуки. Виділяй наголошені голосні.
  6. Чітко вимовляй усі голосні звуки.
  7. Суворо дотримуйся пауз між реченнями.
  8. Довгі речення поділяй на смислові частини по 3-4 слова; між ними пауза – і знову вдихни.
  9. Усі слова в реченні вимовляй злито, як одне довге слово.
  10. Говори чітко, голосно, виразно.
Пам’ятка: перші заходи при появі у дитин заїкання
Заїкання - це тяжке захворювання, проте його можна вилікувати.
Шановні батьки! Лікуйте дітей від заїкання. Виконуйте поради логопеда та невролога.
Раджу вжити такі заходи при появі заїкання:
  1. негайно відведіть дитину до невропатолога  і логопеда та точно виконуйте їхні призначення.
  2. не привертайте увагу дитини до особливостей її мовлення у зв’язку з появою у неї заїкання
  3. дитина не повинна чути слово „заїкання” та знати його.
  4. створіть умови виняткового спокою для дитини, переведіть її тимчасово на охоронний режим.
  5.  не допускайте передражнювання дитини, не давайте їй брати участь у збуджуючих та галасливих іграх.
  6. дорослі мають говорити не багато, спокійно,  неквапливо, неголосно, повільно, плавно.
  7. рухи оточуючих повинні бути спокійними, не рвучкими.
  8. не спонукайте дитину на розмову, на розповідь будь-чого, не ставте зайвих запитань.
  9. не перевантажуйте дитину мовним матеріалом. Не поправляйте її, якщо дитина заїкається, не примушуйте повторювати сказане.
  10. не допускайте наслідування іншими дітьми неплавного мовлення вашої дитини.
  11. дотримуйтеся точного режиму з денними відпочинками.
  12. підхід до дитини має бути ласкавим, рівним, спокійним, але в той же час вимогливим, однаковим зі сторони всіх дорослих.
  13. дитину потрібно оберігати від сильних вражень.
Пам’ятка для розвитку плавного мовлення
  1. виховуй у собі сміливість, витримку  і волю.
  2. не відступай від поставленої мети, будь наполегливим у її досягненні. Вір у свої сили та можливості.
  3. вчися володіти собою і зберігати спокій у будь-якій ситуації. Стримуй роздратованість, змагайся  із вразливістю, схильністю до образ.
  4. закріплюй правильні мовленнєві навички в повсякденному житті, не хвилюйся через можливі труднощі і невдачі.
  5. чергуй працю з відпочинком, правильно їх організовуй.
  6. завжди та всюди у розмові дотримуйся правил мовлення.
  7. користуйся різними випадками, щоб говорити.
  8. плануй свій день. Виділи певний час для самостійної роботи над мовленням удома.
  9. якщо хочеш досягти успіху, працюй над мовленням активно і систематично.
  10. не бійся можливих невдач. Пам’ятай, що труднощі долаються поступово і наполегливо!
Робота з батьками.
Поради щодо режиму дня.
  1. Необхідно виділити спеціальні години для відвідування логопедичних занять і постійний час для самостійної домашньої роботи.
  2. Харчування дитини має бути регулярним.
  3. Дитина повинна щодня ходити на прогулянку.
  4. Важливим є сон: для учнів молодших класів тривалість сну – 9-10 годин, для старшокласників -8-10 годин.
  5. Перегляд телепередач – не більше однієї години в день. Не можна перевантажувати телепередачами дітей у вихідні дні та на канікули.
  6. Під час проходження логопедичних занять не рекомендуються ритмічні види спорту (футбол, боротьба), пов’язані зі значним м’язовим  напруженням.
  7. У режим дня необхідно ввести щоденну фізичну зарядку. Рекомендуються художня гімнастика, плавання, лижі, тобто види спорту, які координують рухи й нормалізують дихання. Проте дитина не повинна брати участь у змаганнях, оскільки вони провокують нервове напруження.
  8. Не слід перевантажувати дітей заняттями музикою, іноземною мовою тощо. Для досягнення здорового, плавного мовлення необхідно відмовитися від  будь-яких додаткових навантажень.
  9. Потрібно ставитися до дитини доброзичливо, терпляче, не використовувати покарань, не вживати термін „заїкання”.
  10. Необхідно підтримувати віру дитини в успіх.






Немає коментарів:

Дописати коментар