„Якщо
Ви почнете виховувати дитину з тяжкими порушеннями то, не надаючи батькам
багато надії, не втрачайте її самі і підтримуйте себе в тяжкій праці, яку Ви
виконуєте… Якщо вона лінива, нездібна, неохайна, неуважна, одним словом у неї
немає жодної позитивної якості, яку б Ви хотіли побачити – не падайте духом. Якщо вона постійно лежить
– посадіть її; якщо вона сидить – поставте її; якщо вона не їсть самостійно –
тримайте її пальці, але не ложку, під час їди; якщо вона взагалі не діє –
стимулюйте її м’язи до дії; якщо вона не дивиться і не розмовляє– говоріть їй
самі і дивіться за неї. Годуйте її як людину, яка працює, і примусьте її
працювати, працюючи разом з нею; будьте її волею, розумом, дією. І якщо Ви не
були в змозі протягом трьох-чотирьох років дати їй розум, здатність до мовлення
і довільність рухів, то в будь-якому разі ні турбота ваша, ні енергія, яку Ви
витратили на неї, не пропали дарма; якщо вона не досягнула тих успіхів, яких Ви
добивались, то вона, у будь-якому випадку, стала здоровішою і сильнішою,
стала слухнянішою і моральнішою. А хіба
цього мало?
Той,
хто зробив все, що міг,– зробив все”. Е.
Сеген.
Немає коментарів:
Дописати коментар