ОГЛЯД ОСНОВНИХ АСПЕКТІВ ЛИСТА МОНУ ВІД 12.07.17 №1/9-385
МОН оновило свої рекомендації щодо навчальних планів та організації навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами у 2017/2018 навчальному році
Лист від 14.06.2017 № 1/9-325 відмінено.
Натомість у новому навчальному році застосовані рекомендації, наведені в додатку до листа МОН України «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів y 2017/2018 навчальному році» від 12.07.2017 № 1/9-385.
Організація навчально-виховного процесу Основні підходи до організації навчально-виховного процесу окреслені в листі від 07.06.2017 № 1/9-315, у якому визначено:
*структуру 2017/2018 навчального року
*зміст робочих навчальних планів.
Ці ж підходи чинні для:
*спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами
*навчально-реабілітаційних центрів для дітей з особливим освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку.
Робочі навчальні плани на 2017/2018 навчальний рік
Для навчання дітей з особливими освітніми потребами у ЗНЗ застосовні Типові навчальні плани спеціальних ЗНЗ:
у 1–4-х класах затв. наказом МОН від 28.01.2014 № 80
у 5–8-х класах затв. наказом МОН від 22.04.2014 № 504
у 9–10-х класах затв. наказом МОН від 26.08.2008 № 778
у 11-12-х класах затв. наказом МОН від 12.02.2015 № 134
Перерозподіл
Перерозподіляти у робочих навчальних планах дозволено до 15% навчального часу інваріантної частини Типових навчальних планів. Перерозподіл погоджують із: місцевим органом управління освітою — якщо це всередині освітньої галузі МОН — якщо це відбувається між галузями.
Навчально-виховний процес для учнів з інтелектуальними порушеннями провадять відповідно до методичного листа від 13.08.2014 № 1/9-413.
Переліки навчальної літератури
Освітній процес організовують у спеціальних навчальних закладах за переліками: навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН програм та навчальної літератури, рекомендованих МОН до використання ЗНЗ у 2017/2018 навчальному році, — у спеціальних ЗНЗ, спецкласах для дітей зі зниженим слухом, глухих, зі зниженим зором, сліпих (із застосуванням тифлотехнічних засобів навчання та аудіосупроводу), для дітей із затримкою психічного розвитку, тяжкими порушеннями мовлення, опорно-рухового апарату.
Педагогічні працівники у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами:
* розподіляють самостійно програмний матеріал відповідно до годин, передбачених навчальними планами для учнів з особливими потребами (за нозологіями)
*ураховують індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності учнів
*створюють належні умови для засвоєння програмного матеріалу, пропонованого для учнів загальноосвітньої школи.
Корекційно-розвиткова робота
Ефективності навчального процесу сприятиме корекційно-розвиткова складова інваріантної частини навчальних планів спеціальних навчальних закладів (спецкласів). Така діяльність спрямована на: розвиток слухового та зорового сприймання, мовлення корекцію пізнавальної діяльності усталення навичок просторового та соціально-побутового орієнтування формування компенсаційних способів діяльності удосконалення предметно-практичної діяльності (вміння застосовувати знання, уміння та навички) розвиток комунікативної діяльності і творчості фізичний розвиток.
Задля корекції первинних та вторинних відхилень, формування компенсаторних способів предметно-практичної діяльності в учнів з особливими освітніми потребами, створення передумов для засвоєння навчального матеріалу, у 2016 році розроблено програми з корекційної-розвиткової роботи для учнів з особливими потребами (за нозологіями).
Усі матеріали розміщені на веб-сторінці МОН у рубриці «Освіта дітей з особливими потребами».
Також у листі зауважено на питаннях:
*розподілу освітньої субвенції
*одержання документів про освіту
*робочого дня вчителя-дефектолога
* індивідуальної форми навчання
*підвищення кваліфікації.
Немає коментарів:
Дописати коментар