середу, 16 серпня 2017 р.

ВАЖЛИВІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В 2017-2018 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

ОГЛЯД ОСНОВНИХ АСПЕКТІВ ЛИСТА МОНУ ВІД 12.07.17 №1/9-385

 МОН оновило свої рекомендації щодо навчальних планів та організації навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами у 2017/2018 навчальному році 

Лист від 14.06.2017 № 1/9-325 відмінено.

 Натомість у новому навчальному році застосовані рекомендації, наведені в додатку до листа МОН України «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів y 2017/2018 навчальному році» від 12.07.2017 № 1/9-385. 

Організація навчально-виховного процесу Основні підходи до організації навчально-виховного процесу окреслені в листі від 07.06.2017 № 1/9-315, у якому визначено: 
*структуру 2017/2018 навчального року 
*зміст робочих навчальних планів.
 Ці ж підходи чинні для: 
*спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами 
*навчально-реабілітаційних центрів для дітей з особливим освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку. 
Робочі навчальні плани на 2017/2018 навчальний рік 
Для навчання дітей з особливими освітніми потребами у ЗНЗ застосовні Типові навчальні плани спеціальних ЗНЗ: 
у 1–4-х класах затв. наказом МОН від 28.01.2014 № 80 
у 5–8-х класах затв. наказом МОН від 22.04.2014 № 504 
у 9–10-х класах затв. наказом МОН від 26.08.2008 № 778 
у 11-12-х класах затв. наказом МОН від 12.02.2015 № 134 
Перерозподіл
 Перерозподіляти у робочих навчальних планах дозволено до 15% навчального часу інваріантної частини Типових навчальних планів. Перерозподіл погоджують із: місцевим органом управління освітою — якщо це всередині освітньої галузі МОН — якщо це відбувається між галузями.

Навчально-виховний процес для учнів з інтелектуальними порушеннями провадять відповідно до методичного листа від 13.08.2014 № 1/9-413.

Переліки навчальної літератури 

Освітній процес організовують у спеціальних навчальних закладах за переліками: навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН програм та навчальної літератури, рекомендованих МОН до використання ЗНЗ у 2017/2018 навчальному році, — у спеціальних ЗНЗ, спецкласах для дітей зі зниженим слухом, глухих, зі зниженим зором, сліпих (із застосуванням тифлотехнічних засобів навчання та аудіосупроводу), для дітей із затримкою психічного розвитку, тяжкими порушеннями мовлення, опорно-рухового апарату. 

Педагогічні працівники у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами:
* розподіляють самостійно програмний матеріал відповідно до годин, передбачених навчальними планами для учнів з особливими потребами (за нозологіями) 
*ураховують індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності учнів 
*створюють належні умови для засвоєння програмного матеріалу, пропонованого для учнів загальноосвітньої школи.

Корекційно-розвиткова робота 
Ефективності навчального процесу сприятиме корекційно-розвиткова складова інваріантної частини навчальних планів спеціальних навчальних закладів (спецкласів). Така діяльність спрямована на: розвиток слухового та зорового сприймання, мовлення корекцію пізнавальної діяльності усталення навичок просторового та соціально-побутового орієнтування формування компенсаційних способів діяльності удосконалення предметно-практичної діяльності (вміння застосовувати знання, уміння та навички) розвиток комунікативної діяльності і творчості фізичний розвиток. 
Задля корекції первинних та вторинних відхилень, формування компенсаторних способів предметно-практичної діяльності в учнів з особливими освітніми потребами, створення передумов для засвоєння навчального матеріалу, у 2016 році розроблено програми з корекційної-розвиткової роботи для учнів з особливими потребами (за нозологіями).
 Усі матеріали розміщені на веб-сторінці МОН у рубриці «Освіта дітей з особливими потребами».
 Також у листі зауважено на питаннях: 
*розподілу освітньої субвенції 
*одержання документів про освіту 
*робочого дня вчителя-дефектолога
* індивідуальної форми навчання 
*підвищення кваліфікації.


Немає коментарів:

Дописати коментар