вівторок, 23 вересня 2025 р.

#19_09_25_МО_асистентів_вчителів_вихователів_педагогічних_працівників_які_працюють_в_інклюзивних_класах_групах

 Насичено, емоційно, кваліфіковано

 пройшло онлайн-засідання методичного об'єднання для асистентів вчителів/вихователів, педагогічних працівників, які працюють в інклюзивних класах/групах. Під час якого були обговорені питання організації освітнього процесу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами у 2025-2026 навчальному році.
Оксана МОВЧАН, директор ІРЦ, привітала присутніх на засіданні (а це 34 педагогічні працівники) та провела інтерактивну вправу з осінньою тематикою, яка налаштувала всіх на плідну роботу і командний дух. Директор ІРЦ, Оксана МОВЧАН, зосередила увагу на основні нормативні документи, якими керуються ЗЗСО при створення інклюзивних класів, та ознайомила з Рекомендаціями щодо особливостей організації освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році, які затверджені Листом Міністерства освіти і науки України від 26.08.2025 №1/17666-25-нове введення посади асистента вихователя подовженого дня в закладах загальної середньої освіти (за кошти місцевого бюджету)
 Відмітила, що в умовах повномасштабної агресії російської федерації проти України та введення воєнного стану 24 лютого 2022 року відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами), проведення активних бойових дій, пов’язаних із значними руйнуваннями закладів освіти та інших інфраструктурних об’єктів, у 2025/2026 навчальному році пріоритетним напрямом діяльності закладів освіти, в яких здобувають повну загальну середню освіту учні/учениці з особливими освітніми потребами, в тому числі спеціальних, є забезпечення безпечного та психологічно сприятливого освітнього середовища. У листі Міністерства освіти і науки України від 29.05.2025 № 1/11233-25 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2025/2026 року» надано рекомендації щодо організації безпечного перебування учасників освітнього процесу у закладах освіти.
Директор ІРЦ розповіла й про можливість функціонування спеціальних класів у закладах загальної середньої освіти, яке здійснюється відповідно до Порядку утворення та умов функціонування спеціальних класів у закладах загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 22.08.2025 № 1182, зареєстрованим в Мін’юсті 18.09.2024 за № 1408/42753.
Зазначила, що актуальними залишаються методичні рекомендації «Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами», розроблені Державною установою «Український інститут розвитку освіти», в яких висвітлено питання щодо особливостей оцінювання, технік та підходів, які допоможуть вчителям фокусуватися на оцінюванні в інклюзивному класі, доступі кожного учня та учениці до якісної освіти, їхньому індивідуальному прогресі, а не на ранжуванні та рейтингах.
Нагадала про можливість використовувати в роботі Методичні рекомендації щодо запровадження безбар’єрності освітніх послуг у закладах дошкільної освіти з урахуванням потреб людей з порушеннями мови, слуху, комунікації, руху, батьків із дітьми, людей старшого віку та інших суспільних груп, у яких описано особливості організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами з урахуванням порушень розвитку (лист МОН від 04.09.2024 № 6/688) розроблені в рамках реалізації Національної стратегії зі створення безбар'єрного простору в Україні за ініціативи першої леді України Олени Зеленської та надала інформацію щодо введення посади асистента вихователя групи подовженого дня в закладах загальної середньої освіти.
Розповіла про оновлення нормативно-правової бази, що регулює організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами:
Постанова КМУ від 22.08.2025№ 1026 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сфері освіти».
Наказ МОН від 29.05.2025 №787 "Про внесення змін до Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладі загальної середньої та дошкільної освіти "
Наказ МОН від 22.08.2025 №1182 “Про порядок утворення та умов функціонування спеціальних класів у закладах загальної середньої освіти”
Лист ІМЗО від 07.07.2025 № 21/08-586 “Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти України в 2025/2026 навчальному році»”.
Лист МОН від 26.08.2025 № 1/17666-25 «Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами у ЗЗСО у 2025/2026 навчальному році».
    Деякі питання встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) та доплат за окремі види педагогічної діяльності у державних і комунальних закладах та установах освіти (Постанова від 28.12.2021 р. №1391 (зі змінами))
Наказ МОН від 11.07.2025 № 1001 «Про затвердження переліку навчальних посібників для осіб з особливими освітніми потребами, що пройшли апробацію у 2025 році» (посібники можуть бути ресурсом і використовуватися як додаткові).
Ознайомила присутніх із нормативно-правовим забезпеченням ЗДО:
ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти (Постанова КМУ від 26.08.2025р. №1036 –це нова редакція Постанови КМУ від 10.04.2019 №530)
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році
Щодо організації дошкільної освіти дітей у 2025/2026 навчальному році (Лист МОНУ від 28.08.2025 №1/17853-25)
Лист МОНУ щодо надання роз’яснень про комплектування спеціальних груп у закладах дошкільної освіти (лист МОНУ від 15.08.2023 № 1/12132-23)
Методичні рекомендації щодо запровадження безбар’єрності освітніх послуг у ЗДО з урахуванням потреб людей з порушенням мови, слуху, комунікації, руху, батьків із дітьми, людей старшого віку та інших суспільних груп. (лист МОНУ від 04.09.2024 №6/688)
Про затвердження Положення про асистента дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти (наказ МОНУ від 20.03.2025  № 474)
Про затвердження Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, яка здобуває дошкільну освіту (наказ МОНУ від 09.12.2024  № 1713)
Щодо організації дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами  (лист МОНУ від 18.08.2025 №1/17201-25)
Щодо організації дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах (лист МОНУ від 08.09.2025 №1/18593-25)

Нове по ЗДО

Зміни у рівнях підтримки

Своє  Положення КППС не розробляють користуються МОНУ

Змінено форму ІПР (нової форми в АС ІРЦ ще не має, тому розробляється у паперовому варіанті, після внесення змін внести в систему)

Перегляд ІПР двічі на рік, а не тричі

Зміна граничної кількості дітей з ООП у групах (до 2 осіб- 4-5 рівень, не більше 3 (без змін)- 2-3 рівень )

Удосконалено механізм підтримки І рівня

Передбачена модифікація з ІІ рівня підтримки

КРЗ –індивідуальні  15-25 хв., групові – 20-30 хв..

Директор ІРЦ ознайомила детально з новим ПОЛОЖЕННЯМ КППС :
Уточнені основні завдання Команди супроводу (визначення І рівня, звернення в ІРЦ, функція КППС при наявності/відсутності висновку ІРЦ)

Зміна рівня підтримки в межах суміжного рівня, фіксується в протоколі, який підписується і підвантажується в АС ІРЦ.

Функції членів КППС

Керівник визначає особу, відповідальну за внесення інформації в АС ІРЦ

Про Протоколи КППС.

Інна МАРЧЕНКО, фахівець ІРЦ, надала вичерну інформацію про функції асистента вчителя/вихователя. 

Марина ТУРКО, фахівець ІРЦ, проаналізувала функціонал вчителя /вихователя інклюзивного класу/групи.

















Немає коментарів:

Дописати коментар