середу, 3 лютого 2016 р.

Звіт КМУ: куди зрушила освіта в 2015 році (зокрема щодо інклюзивного навчання)


Затверджено нормативну базу для впровадження інклюзивної освіти в роботу дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів.
Законом України “Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання” від 05.06.2014  № 1324-VІІ внесено зміни до Закону України “Про дошкільну освіту” щодо організації інклюзивного навчання в дошкільних навчальних закладах.
Спільним наказом МОН та МОЗ  від 06.02.2015  № 104/52, зареєстрованим у Мін’юсті 26.02.2015 за № 224/26669, затверджено Порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах.
Збільшено у 2,5 раза коефіцієнт фінансування навчання учнів з особливими потребами в інклюзивних та спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів (Закон України “Про Державний бюджет України на 2015 рік”), унормовано питання оплати праці педагогічних працівників, у тому числі асистента вчителя, у класах з інклюзивним навчанням (постанова Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 № 479 “Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298”).
За статистичними даними, порівняно з минулим роком у 2015/16 навчальному році на 25,5 % (2720 осіб) збільшилася кількість учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах; на 6,2 % (5265 осіб) учнів з особливими потребами, для яких навчально-виховний процес організовано у спеціальних класах загальноосвітніх шкіл за місцем їх проживання; на 36,1 відсоток введено більше посад асистента вчителя (994 посади).
Вжито заходів щодо розвитку мережі загальноосвітніх шкіл з інклюзивним навчанням, навчально-реабілітаційних центрів для навчання дітей із складними порушеннями розвитку та оптимізації мережі інтернатних закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (накази МОН від18.02.2015 № 163 “Про затвердження плану заходів щодо виконання рекомендацій парламентських слухань на тему: “Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення”; від 31.12.2015 № 1436 “Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі”).
На 20 % порівняно із 2014/15 навчальним роком збільшилася кількість закладів для навчання дітей із складними порушеннями розвитку – навчально-реабілітаційних центрів. У 2015/16 навчальному році функціонує 58 таких центрів, де навчаються 6 356 учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар