Затверджено нормативну
базу для впровадження інклюзивної освіти в роботу дошкільних та
загальноосвітніх навчальних закладів.
Законом України “Про внесення змін до деяких
законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання” від
05.06.2014 № 1324-VІІ внесено зміни до Закону
України “Про дошкільну освіту” щодо організації інклюзивного навчання в
дошкільних навчальних закладах.
Спільним наказом МОН та МОЗ від 06.02.2015 № 104/52,
зареєстрованим у Мін’юсті 26.02.2015 за № 224/26669, затверджено Порядок
комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах.
Збільшено
у 2,5 раза коефіцієнт фінансування навчання учнів з особливими потребами в
інклюзивних та спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів (Закон
України “Про Державний бюджет України на 2015 рік”), унормовано
питання оплати праці педагогічних працівників, у тому числі асистента вчителя,
у класах з інклюзивним навчанням (постанова Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 № 479
“Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30
серпня 2002 р. № 1298” ).
За статистичними даними,
порівняно з минулим роком у 2015/16 навчальному році на 25,5 % (2720 осіб)
збільшилася кількість учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивних
класах; на 6,2 % (5265 осіб) учнів з особливими потребами, для яких
навчально-виховний процес організовано у спеціальних класах загальноосвітніх
шкіл за місцем їх проживання; на 36,1 відсоток введено більше посад асистента
вчителя (994 посади).
Вжито
заходів щодо розвитку мережі загальноосвітніх шкіл з інклюзивним навчанням,
навчально-реабілітаційних центрів для навчання дітей із складними порушеннями
розвитку та оптимізації мережі інтернатних закладів для дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування (накази МОН від18.02.2015 № 163 “Про затвердження плану
заходів щодо виконання рекомендацій парламентських слухань на тему: “Освіта,
охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного
розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення”; від 31.12.2015 № 1436 “Про
затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими
освітніми потребами в загальноосвітньому просторі”).
На 20 % порівняно
із 2014/15 навчальним роком збільшилася кількість закладів для навчання дітей
із складними порушеннями розвитку – навчально-реабілітаційних центрів. У
2015/16 навчальному році функціонує 58 таких центрів, де навчаються 6 356
учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар