понеділок, 9 жовтня 2023 р.

#Методична_робота

 #З_архіву

Зустріч Талалаївський ЗДО

07.09.2023 фахівці  ІРЦ Ніна ЛУЦЕНКО, Інна МАРЧЕНКО та директор ІРЦ Оксана МОВЧАН, здійснили виїзну консультацію  у Талалаївський  ЗДО "СОНЕЧКО". Де провели зустріч з вихователем інклюзивної групи Інною СЕРДЮК та асистентом вихователя Іриною ПОГРЕБНЯК з метою надання інформаційно-методичної підтримки. 

Розглянули основні аспекти адаптації дівчинки, роль дорослого в адаптаційному процесі, способи альтернативної комунікації та взаємодії з оточуючими, обговорили сильні сторони дитин та важливість підтримки з боку родини дівчинки. 

З адміністрацією закладу дошкільної освіти обговорили основні моменти впровадження інклюзивного навчання та шляхи реалізації, зокрема, створення команди психолого-педагогічного супроводу, складання індивідуальної програми розвитку, забезпечення ефективності освітнього процесу дитини з ООП.  Надані відповіді на запитання, які виникли у ході роботи з дитиною в інклюзивні групі, зокрема щодо роботи асистента-вихователя.



#Самовдосконалення

22.08.23-23.08.23 фахівці ІРЦ Ніна ЛУЦЕНКО, Марина ТУРКО, директор ІРЦ Оксана МОВЧАН, взяли участь у вебінарі "Сексуальне насильство над дітьми в інтернеті для фахівців із психічного здоров'я", який був організований та проведений ГО "Стоп Секстинг". Обізнаність щодо онлайн ризиків для дітей, підвищує готовність превенції та реагування на онлайн насильство над дітьми, а також підвищення їхньої стійкості до таких ризиків.

Отримали дипломи слухачів


#Вдосконалення_професійної_діяльності

#З_архівів

 #30_08_2023

Директор інклюзивно-ресурсного центру КУ "ІРЦ" Талалаївської селишщної ради Оксана МОВЧАН, взяла участь у обласному вебінарі для директорів ІРЦ "Роль інклюзитвно-ресурсного центру в індивідуальній освітній траєкторії дитини з особливими освітніми потребами".

Наталія КРАВЧЕНКО, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, висвітлила актуальні питання діяльності інклюзивно-ресурсних центрів на 2023-2024 н.р.

Людмила ГАЛЬОНКА, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, проаналізувала використання психо-діагностичних методик фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів.

Ніна ПИМЕНОВА, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, зосередила слухачів на деяких аспектах формування висновку про комплексну оцінку на порталі АС ІРЦ.

Оксана ШАРКЕВИЧ, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, розповіла про участь фахівця інклюзивно-ресурсного центру у створенні індивідуальної програми розвитку.

Зустріч завершилася дискусійною панеллю у формі "запитання-відповіді"

Дякуємо РЦПІО з змістовний вебінар!








вівторок, 26 вересня 2023 р.

#Стресостійкість

08.09.2023

 Знайти власні ресурси стресоподолання – цікаво кожному!


У рамках забезпечення ментального здоров’я колективу практичним психологом центру Ніною Луценко проведений тренінг із визначення особистісних ресурсів стресоподолання та вправляння з техніками самодопомоги при переживанні тривожних станів чи травмуючих подій.

#Фахівець_ІРЦ_Ніна_ЛУЦЕНКО





#Тренінг

А ви стресостійка особистість?

22.09.2023  фахівець ІРЦ (практичний психолог) Ніна ЛУЦЕНКО провела тренінг по будуванню індивідуальної стресостійкості, відновленню особистісного ресурсу.

А інструмент який?

Метафоричні асоціативні карти (МАК) (також OH Cards) — це спеціальні гральні карти, що зображають людей, їх взаємодії, життєві ситуації, пейзажі, тварин, предмети побуту, абстрактні зображення.

Використовуються як підказки для розповідання історій, консультацій та психотерапії, як засоби для покращення спілкування чи навчання. Вони не мають офіційних чи традиційних інтерпретацій зображень, а інструкції, що додаються до колод, заохочують творчу та особисту інтерпретацію зображень. Так, представлені на картах образи можуть ставати метафорою наших цінностей, страхів, бажань.

#Фахівець_ІРЦ_Ніна_Луценко













середа, 20 вересня 2023 р.

#На_допомогу_закладу_освіти

 #Методична_робота

Оксана МОВЧАН, директор інклюзивно-ресурсного центру підготувала Чек-лист щодо організаціі інклюзивного навчання в закладі освіти





Чек-лист

Організація інклюзивного навчання в закладі освіти

1. Наявність папки з нормативно-правовими документами щодо організації інклюзивного навчання

2. Заява батьків щодо організації інклюзивного навчання для дитини з ООП у 2023-2024 н.р.

До заяви додається висновок (оригінал) про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи (якщо дитина вже навчалася на інклюзивному навчанні висновок вже зберігається в закладі освіти).

3. Наказ про організацію інклюзивного навчання у 2023-2024 н.р.

4. Розроблене ПОЛОЖЕННЯ для КППС (команда психолого-педагогічного супроводу) (на основі типового Наказ МОНУ №609 від 08.06.2018 ).

5. Наказ про створення КППС (Для кожного класу окрема КППС, з обов’язковим залученням фахівців ІРЦ та батьків або законних представників).

6. План роботи засідань КППС на 2023-2024 н.р. (кількість засідань для ЗЗСО не рідше ніж двічі на рік, для ЗДО тричі на рік (у разі потреби частіше) )

7. КППС протягом двох тижнів з початку навчання складає індивідуальну програму розвитку. Індивідуальна програма розвитку переглядається не рідше ніж двічі на рік та повинна враховуватися педагогічними працівниками під час освітнього процесу в інклюзивному класі.

П.10 Порядку Індивідуальна програма розвитку зберігається в особовій справі учня три роки. Батьки (інші законні представники) учня можуть отримати копію індивідуальної програми розвитку на вимогу.

У разі відрахування, переведення учня до іншого закладу освіти копія індивідуальної програми розвитку подається батьками (іншими законними представниками) учня до закладу освіти, де він продовжує здобуття освіти.

Обліковується у системі автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (Особистий кабінет директора закладу освіти).

8. Графік проведення корекційно-розвиткових занять у ресурсній кімнаті із вказаним відповідальним (Корекційний педагог, асистент вчителя).

П.12. ПОРЯДКУ ЗЗСО Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття можуть проводитися у ресурсній кімнаті, медіатеці закладу освіти.

Для учнів, що потребують тимчасового психологічного розвантаження або усамітнення, в ресурсній кімнаті створюється окрема зона, яка використовується незалежно від розкладу занять.

Ресурсна кімната може використовуватися усіма учнями закладу освіти.

Учні можуть перебувати в ресурсній кімнаті та медіатеці винятково у супроводі педагогічних працівників, асистента учня або залученого фахівця, що проводить (надає) додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги).

9. Індивідуальний навчальний план (на основі ТИПОВОГО ) на кожного учня з ООП, де зазначена кількість годин (як для всього класу) на вивчення предметів та плюс корекційний складник.

10. Відповідно до ПОРЯДКУ для ЗЗСО п.15. Для учнів може складатися індивідуальний навчальний план. Індивідуальний навчальний план повинен містити, зокрема, інформацію про назву закладу освіти, прізвище та власне ім’я учня; клас, в якому він навчається; цілі виконання та строк дії індивідуального навчального плану; загальний обсяг навчального навантаження та кількість годин на тиждень для вивчення навчального предмета (інтегрованого курсу); інформацію про адаптацію чи модифікацію змісту освітніх компонентів освітньої програми, послідовність, форму і темп їх засвоєння, очікувані результати навчання.

Форма індивідуального навчального плану визначається закладом освіти.

Індивідуальний навчальний план складається командою за участю педагогічних працівників, які викладають навчальні предмети (інтегровані курси), у взаємодії з учнями та/або їх батьками (іншими законними представниками), схвалюється педагогічною радою закладу освіти, затверджується його керівником та підписується одним з батьків (іншим законним представником) учня.

ІНП по навчальних предметах це п. 6 в індивідуальній програмі розвитку (ІПР)

П.16. Порядку ЗЗСО 16. Інклюзивне навчання учнів, у тому числі згідно з індивідуальним навчальним планом, здійснюється відповідно до освітньої програми закладу освіти з урахуванням їх особливих освітніх потреб та особистісно орієнтованого спрямування освітнього процесу, адаптації та/або модифікації окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів).

Для дітей, у яких передбачена модифікація розробляються модифіковані програми по предметно, а також створюються програми з рекомендованого корекційного напрямку (окремо по кожному предмету і по кожному напряму корекції. Розробляють вчителі-предметники та корекційні педагоги і ОБОВ’ЯЗКОВО затверджується на педагогічній раді)

Відповідно до ПОРЯДКУ для ЗДО п.6 Для дітей, які відповідно до рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру цього потребують, зокрема дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, або для дітей, які за рішенням закладу освіти потребують підтримки першого рівня, розробляється індивідуальний навчальний план (пункт 4.3 індивідуальної програми розвитку за освітніми напрямами) строком на три місяці з подальшим його продовженням протягом навчального року.

Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до державного стандарту дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) за допомогою найбільш прийнятних для таких дітей методів і способів.

11. Укладення ЦПУ (Додаток 3 ТИПОВИЙ ДОГОВІР на проведення (надання) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) Постанова №88 від 14.02.2017 ) з фахівцями (Додаток 5 ПЕРЕЛІК ФАХІВЦІВ, які проводять (надають) додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) з особами з особливими освітніми потребами у закладах освіти) для забезпечення корекційного складника. Кожного місяця керівник закладу подає (Додаток 4 АКТ приймання проведених (наданих) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг))

П. 11 Порядку ЗЗСО Керівник закладу освіти або уповноважена ним особа складає та затверджує розклад проведення (надання) психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг).

Розклад занять узгоджується з розкладом навчальних занять класу, в якому навчається учень, складається з дотриманням педагогічних вимог та вимог санітарного законодавства з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, затверджується керівником закладу освіти і не може призводити до перевантаження учнів.

КРЗ (корекційно-розвиткові заняття) фіксуються у журналі по факту проведення, при відсутності дитини корекційно-розвиткове заняття не проводиться.

П. 7.Порядку для ЗДО Керівник закладу дошкільної освіти або вихователь-методист здійснює контроль за наданням психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) та станом виконання завдань, визначених в індивідуальній програмі розвитку та індивідуальному навчальному плані (у разі наявності).

Власник та керівник закладу освіти несуть відповідальність за організацію, стан та якість інклюзивного навчання.

Оксана МОВЧАН, директор інклюзивно-ресурсного центру

 


Презентація

#18_09_23 Методична робота

Адаптація та модифікація програм, навчальних матеріалів

Марина ТУРКО, фахівець ІРЦ (вчитель-логопед)

Виконання корекційно-розвиткового складника

Ніна ЛУЦЕНКО, фахівець ІРЦ (практичний психолог)